Conform OUG nr. 28/1999 operatorii economici au obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale conectate la distanță, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF.
Agenții economici mici și mijlocii au termen de conectare a caselor de marcat la ANAF data de 30 noiembrie 2021!
Nerespectarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 8.000 la 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999.
Pentru a evita sancțiunile menționate este necesar ca societățile care nu mai desfășoară activitate să depună memoria fiscală a aparatelor vechi (prin intermediul firmelor care comercializează case de marcat electronice și care sunt autorizate de ANAF), pe baza unor documente emise de Registrul Comerțului, după caz, privind:
-Suspendarea activității societății, pe o perioadă de maxim 3 ani
-Radierea punctului de lucru, unde este instalată casa de marcat
-Declararea fără activitate a spațiului comercial, unde este instalată casa de marcat, dacă acesta este sediu social/profesional
Departamentul juridic și Consultanță Societăți vă stă la dispoziție în vederea întocmirii documentației necesare înregistrării șa Registrul Comerțului.
Contact:
Cătălina Rotaru – Șef Serviciu Juridic și Consultanță societăți
catalina.rotaru@cciadb.ro
Diana Dumea – Consilier Juridic
diana.dumea@cciadb.ro
Agata Popa – Consultant Cameral
agota.popa@cciadb.ro
Mihaela Gheorghe – Consilier Juridic
mihaela.gheorghe@cciadb.ro
Albert Gagionea – Consilier Juridic
albert.gagionea@cciadb.ro