ACTIVITATE TRANSNAȚIONALĂ DE ÎNVĂȚARE/ PREDARE/ FORMARE
ÎN CADRUL PROIECTULUI DE SCHIMB INTERȘCOLAR
2020-1-UK01-KA229-079263_6,
OPEN MINDS@INCLUDE.NET-CREATIVE PEDAGOGIES, GLOBAL COMPETENCIES FOR INCLUSION
În perioada 06 –11 Decembrie 2021, trei cadre didactice din Grădinița cu PP ”Raza de Soare” -Târgoviște au participat în Bradford – Marea Britanie, la prima activitate transnațională de învățare/ predare/ formare din cadrul proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+, Open Minds@Include.Net-Creative Pedagogies, Global Competencies for Inclusion. Activitatea s-a derulat în cadrul școlii primare Poplars Farm Primary School – Bradford.
Programul activității transnaționale din Marea Britanie a inclus o serie de activități, workshop-uri și sesiune de formare cu traineri interni și externi, desfășurate fizic cu profesorii din școala gazdă, din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare”- Târgoviște-România, din 1o PIRAMATIKO DIMOTIKO SHOLIO ALEXANDROUPOLIS-Grecia și din Kindergarten Mukulax co- Finlanda, cât și on-line cu participarea partenerilor din Cipru și Turcia.
Scopul proiectului vizează dezvoltare profesională a cadrelor didactice din școlile partenere prin programe și sesiuni de formare pe tema competențelor globale dar și consolidarea unei rețele (de aici și titlul proiectului) de practicieni educaționali care au experiență în promovarea incluziunii.
Proiectul se structurează pe schimbul de bune practici, fiecare dintre partenerii proiectului dețin o anumită experiență pentru a aduce grupului o pregătire specială pe tema competențelor globale, având câte o metodă/abordare pedagogică de prezentat :
- Marea britanie – Creativity and imagination – Mantle of the expert https://www.mantleoftheexpert.com/;
- Turcia: Critical thinking and problem solving – Music Learning Theory- Edwin Gordon;
- Finlanda: Character and personal development– Lau Lau (song draw approach);
- Grecia: Digital literacy – communication -ICT and Web 2.0 tools in Education to support langauge acquisition and communication;
- Cipru: Citizenship -Inclusion through Art: visual arts, music, dance and drama;
- România: Collaboration – Game based learning method;
În acest context, țara gazdă a prezentat o serie de materiale și resurse virtuale de exemplificare a abordărilor pedagogice inovatoare și a metodelor pe care le implementează, căt și workshop-uri și sesiuni de formare on-line și fizic precum:
- Global competencies workshop (Creativity) – Joanna Speak;
- New Pedagogies for Deep Learning, (Global Capacity Building Facilitator)- Mag Gardner (https://deep-learning.global/ );
- Mantle of the Expert workshop- Tim Taylor (https://dramaresource.com/mantle-of-the-expert-a-beginners-guide-by-tim-taylor/ );
- În cadrul reuniunii, în calitate de persoană resursă, a fost invitat un reprezentant al British Council – John Rolfe.
Programul a cuprins vizitarea școlii, întâlnire cu Consiliul Elevilor, exemplificarea strategiei de dezvoltare managerială a școlii – GROW ( Giving-Responsible- Open minded- Welcoming) precum și elemente cultural- tradiționale.
Au fost planificate următoarele activități și sarcini ale proiectului, s-a realizat evaluarea întâlnirii, a sesiunilor de lucru on-line și fizic
În urma acestei mobilități, profesorii participanți și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura activități pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi învățate, care vor fi aplicate la grupa și ulterior vor încărcate în twinspace-ul proiectului și Google classroom, constituind resurse educaționale pentru profesorii români dar și europeni. Vor fi eleborate RED -uri accesibile comunității educaționale dâmbovițene și europene pe site IȘJ și eTwinning.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Responsabil proiect,
Ciulei Florentina