Grădinița ”Rază de Soare” reprezentată la Active strategies for inclusion and diversity in early childhood!

in Actualitate by
Banner

În perioada 12 –15 Iunie 2023,  cadre didactice din Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare” Târgoviște au participat în Răzvad – Valea Voievozilor, Dâmbovița, la activitatea transnațională de învățare/ predare/ formare Active strategies for inclusion and diversity in early childhood din cadrul proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+ KA 220  ”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C – număr referință – 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958.

Întâlnirea internațională s-a desfășurat la Grădinița Model, România, alături de partenerii din: Bulgaria, Turcia, Polonia și Macedonia de Nord, România – Grădinița cu P.P. ”Rază de Soare” Târgoviște.

În cadrul Proiectului de Cooperare în Domeniul Educației Școlare KA 220 Erasmus+”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C, Grădinița  cu Program Prelungit ”Raza de Soare” Târgoviște are calitatea de coordonator în parteneriat cu organizații școlare din:

– Detska gradina “Parvi yuni”- BULGARIA

– Drzavno muzicko uciliste Todor Skalovski – Tetoec – MACEDONIA

– Sait Çiftçi İlkokulu – TURCIA

– Akademia Maluchów Nr.2 – POLONIA

– Grădinița Model – ROMÂNIA

SCOPUL ACTIVITĂȚII TRANSNAȚIONALE DE ÎNVĂȚARE-PREDARE- FORMARE A VIZAT:

– trasarea direcțiilor de raportare finală, discuții legate de produsele finale și realizarea CONFERINȚEI INTERNAȚIONALE ” ACTIVE STRATEGIES FOR INCLUSION AND DIVERSITY IN EARLY CHILHOOD” condusă de toți partenerii și desfășurată la Grădinița ”Model” România;

– împărtășirea beneficiilor și rezultatele proiectului pentru instituțiile partenere;

– însușirea de către profesorii participanți de competențe metodologice în utilizarea metodei MIND MAPPING, instrument  grafic de a reprezenta idei și concepte, un instrument de gândire vizuală care ajută la structurarea informațiilor, ajutând la analiza și sintetiză,  generare idei în lucru cu preşcolarii/elevii pentru promovarea incluziunii și diversității în mediul şcolar;

– planificarea agendei viitoarelor întâlniri online;

– inițierea în utilizarea platformei European School Education Platform, https://school-education.ec.europa.eu/en prin participarea la o sesiune de informare furnizată de un Ambasador eTwinning. Platforma va găzdui spațiul virtual al proiectului, twinspace;

– conștientizarea comunității școlare asupra importanței implementării de parteneriate internaționale, bazate pe schimb de bune practici educaționale și activități de formare, în îmbunătățirea calității actului educațional.

AGENDA ÎNTĂLNIRII A CUPRINS:

Programul activității transnaționale din România  a cuprins:

CONFERINȚA INTERNAȚIONALĂ ” ACTIVE STRATEGIES FOR INCLUSION AND DIVERSITY IN EARLY CHILHOOD” condusă de toți partenerii și desfășurată la Grădinița ”Model” România, permițând accesul online al profesorilor din școlile partenere, dar și a altor paticipanți ai proiectului (părinți, reprezentanți ai comunității, ai altor institutii implicate în activitățile proiectului).În cadrul conferinței au fost prezentate materialele și resursele dezvoltate în proiect, prezentări teoretice ale noilor metode integrare și corelate în paradigmele pedagogice, produsele finale, site ul proiectului, twinspace ul proiectului.

Vizitarea Grădiniței ”Model” și a  Grădiniței  cu Program Prelungit ”Raza de Soare” Târgoviște, România;

Activități de tip job shadowing indoor și outdoor pe tematica incluziunii și diversității;

Workshop didactic Mind Mapping;

Sesiune de informare furnizată de un Ambasador eTwinning;

Activități de conștientizare culturală;

Au fost planificate următoarele activități și sarcini ale proiectului și s-a realizat evaluarea întâlnirii.

În urma acestei mobilități, profesorii participanți și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura activități pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi  învățate, care vor fi aplicate la grupa/clasa  și ulterior  vor încărcate pe site proiectului ”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C, constituind resurse educaționale pentru profesorii  români dar și europeni.

Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.

Responsabil A.S.I.D.E.C.,  Ciulei Florentina

Banner