În perioada 29-31 Mai 2022, cadre didactice din Grădinița cu PP ”Raza de Soare” -Târgoviște au participat în Izmir- Turcia, la ultima activitate transnațională de învățare/ predare/ formare din cadrul proiectului de schimb interșcolar ERASMUS+, Open Minds@Include.Net-Creative Pedagogies, Global Competencies for Inclusion, cu perioadă de implementare între 01.09.2020-31.08.2023. Instituțiile școlare implicate în derularea acestui proiect sunt:
Marea Britanie- Poplars Farm Primary School
Grecia- 1o Piramatiko Dimotiko Sholio Alexandroupolis
Finlanda – Kindergarten Mukulax co
România – Grădinița cu PP Rază de Soare Târgoviște
Turcia- Lamia Karer Ortaokulu
Programul activității transnaționale din Turcia a inclus o serie de activități, workshop-uri și sesiune de formare cu traineri interni pe tema Cetațeniei globale.
Scopul proiectului vizează dezvoltare profesională a cadrelor didactice din școlile partenere prin programe și sesiuni de formare pe tema competențelor globale prin pedagogii creative și strategii incluzive, dar și consolidarea unei rețele (de aici și titlul proiectului) de practicieni educaționali care au experiență în promovarea incluziunii.
Proiectul se structurează pe schimbul de bune practici, fiecare dintre partenerii proiectului deține experiență pentru a aduce grupului o pregătire specială pe tema competențelor globale, având câte o metodă/abordare pedagogică de prezentat :
Marea britanie – Creativity and imagination – Mantle of the expert https://www.mantleoftheexpert.com/;
Turcia: Critical thinking and problem solving – Music Learning Theory- Edwin Gordon;
Finlanda: Character and personal development- Lau Lau (song draw approach);
Grecia: Digital literacy – communication -ICT and Web 2.0 tools in Education to support langauge acquisition and communication;
Turcia: Citizenship -Inclusion through Art: visual arts, music, dance and drama;
România: Collaboration – Game based learning method;
În acest context au fost prezentate o serie de materiale și resurse virtuale de exemplificare a abordărilor pedagogice inovatoare pe tematica proiectului, cât și workshop-uri și sesiuni de formare precum:
Global citizenship workshop – Joanna Speak;
New Pedagogies for Deep Learning; (https://deep-learning.global/ );
Activități didactice cu copiii din Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilim Ve Sanat Merkezi School pe tema Cetățeniei Globale prin pedagogii creative, activități susținute de profesorii participanți;
Prezentare produse intermediare, bune practici dezvoltate pe tema educației ecologice abordate din perspectiva New Pedagogies for Deep Learning;
Exerciții de construcție comunitară pe tema Cetățeniei Globale Active prin arte vizuale ” The Colours of Izmir și Globingo in Izmir”;
Vizitare școlii Child and Youth Center Gümüşpala Masal Evi, atelierele tehnologice și de creație precum și galeria de artă;
Au fost planificate următoarele activități și sarcini ale proiectului legate de evaluare și raportare finală, s-a realizat evaluarea întâlnirii, a sesiunilor de lucru.
În urma acestei mobilități, profesorii participanți și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura activități pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi învățate, care vor fi aplicate la grupa și ulterior vor încărcate în twinspace-ul proiectului și Google Classroom, constituind resurse educaționale pentru profesorii români dar și europeni. Vor fi eleborate RED -uri accesibile comunității educaționale dâmbovițene și europene pe site IȘJ și eTwinning.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Responsabil proiect, Ciulei Florentina