În perioada 13-16.06. 2022, 5 cadre didactice din Grădinița cu Program Prelungit ”Raza de Soare” Târgoviște au participat la Activitatea transnațională de învățare – predare – formare din cadrul Proiectului de Cooperare în Domeniul Educației Școlare KA 220 Erasmus+”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C – număr referință – 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958 organizată în cadrul Sait Çiftçi İlkokulu, Istanbul -Turcia.
În cadrul Proiectului de Cooperare în Domeniul Educației Școlare KA 220 Erasmus+”Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood” – A.S.I.D.E.C, Grădinița cu Program Prelungit ”Raza de Soare” Târgoviște are calitatea de coordonator în parteneriat cu organizații școlare din:
Detska gradina “Parvi yuni”-BULGARIA
Drzavno muzicko uciliste Todor Skalovski-Tetoec -MACEDONIA
Sait Çiftçi İlkokulu -TURCIA
Akademia Maluchów Nr 2-POLONIA
Grădinița Model- ROMÂNIA
SCOPUL ACTIVITĂȚII TRANSNAȚIONALE DE ÎNVĂȚARE-PREDARE- FORMARE A VIZAT:
- însuşirea de către profesorii participanți de competențe metodologice în utilizarea de metode şi instrumente interactive de lucru cu preşcolarii/elevii pentru promovarea diversităţii în mediul şcolar;
- explorarea de metode și tehnici de construire a comunității: jocuri și activități de învățare colaborativă, drama play, storytelling, ateliere și creație cu copii cu vârsta de 3/10 ani pentru promovare identității nationale și constientizarea valorilor europene;
- planificarea agendei viitoarelor întâlniri;
- precizarea termenilor, rolurilor, rezultatelor și procedurilor;
- prezentarea de bune practici ale sistemului educaţional (strategii şi abordări pedagogice legate de problematica diversităţii);
- prezentarea tradițiilor, obiceiurilor locale, vizitare obiective istorice și culturale din Istanbul -Turcia.
AGENDA ÎNTĂLNIRII A CUPRINS:
- Ceremonia de primire în școală, spectacol de dansuri și ritmuri populare care a permis elevilor să comunice și să colaboreze pe fundaluri muzicale diverse și utilizând diferite instrumente muzicale și tehnici de dans;
- În timpul vizitei în grădiniță și în școală, profesorii participanții au observat activitatea copiilor pe tematica diversității și incluziunii. Fiecare clasă a prezentat o activitate pentru promovarea diversității în mediul școlar:
- predarea diversității prin activități și carduri Montessori;
- Atelier Storytelling pe tematica diversității;
- Atelier de pictură și creație despre ”toți suntem egali, dar diferiți” ;
- Atelierul Culorilor;
- Atelierul de teatru pe tematica incluziunii și diversității;
- pentru a promova identitatea națională și conștientizarea valorilor europene au fost organizate activități artistice colaborative profesori-copii, pregătind Buletinul Diversității care a inclus mesajul principal al proiectului nostru „fiecare suntem unici și frumosi, dar împreună suntem o capodoperă”;
- Clubul minții și inteligenței, modalități de integrare a activităților practice pentru a înțelege diferențele și diversitatea copiilor/oamenilor;
- Atelier de coding prezenat de un expert TIC, activități și exemple despre diferite materiale și sisteme de codare care pot fi folosite în timpul pregătirii activităților despre diversitate și incluziune;
- Atelier pentru promovarea identității nationale, principalele meșteșuguri culturale din Turcia: țesutul covoarelor, pictura pe faianță;
- Excursie la atelierul de artă prin tehnica Ebru.
- Întâlnire de coordonare, discuții și decizii legate de:
- Twinspace A.S.D.E.C., revizuire și stabilire termene de încărcare a materialelor;
- Site proiect ”IASID. NET”- STRATEGII INOVATIVE ȘI ACTIVE PENTRU INCLUZIUNE ȘI DIVERSITATE”, partenerul responsabil, cu sarcina de a crea și gestiona site-ul proiectului – Polonia va organiza în timpul întâlnirii în școala lor (12-15 iulie 2022) Workshop-uri cu participanții pentru a-i învăța cum pot încărca și utilizați site-ul;
- Diseminare: precizări legate de organizarea evenimentelor de diseminare cu profesorii și comunitatea locală, în presa locală și, de asemenea, Proiectul trebuie să fie prezent pe site-ul fiecărei școli partenere;
- Prezentare flyer, partenerul din Turcia a fost responsabil cu crearea acestuia, va fi încărcat în Twinpace și va fi utilizat în toate evenimentele DEOR;
- Chestionare: trebuie să încurați părinții să-și exprime așteptările cu privire la impactul proiectului prin completarea Chestionarului pentru părinți;
- Produsul final al primului an de proiect: ”Povești pentru prietenul meu” – care va include 5 povești/partener pe tema incluziunii și diversității (povestiri create de copii și profesori și ilustrate de copii), resursă educațională deschisă.
- Evaluarea întâlnirii.
Au fost organizate excursii culturale la obiective din Istanbul.Toți partenerii de proiect, au completat și semnat documentele specifice proiectului, a fost generat raportul întâlnirii , a fost completat chestionarul de evaluare.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.
Responsabil A.S.I.D.E.C.- GPPRS
Ciulei Florentina