fbpx

Platformă de știri și opinii

Senatorul Dragoș Popescu (USR PLUS): “Pe DN 71 va exista posibilitatea schimbării covorului asfaltic.”

in Actualitate/Politică by
Banner

Într-o conferință de presă a USR PLUS Dâmbovița, senatorul Dragoș Popescu a vorbit despre problemele legate de proiectul de modernizare a DN 71.

Senatorul Dragoș Popescu a explicat de ce nu poate fi demarat proiectul pentru DN 71, deși banii europeni pentru implementare există. Unul dintre motive ar fi că nu au fost făcute exproprierile pentru segmentul de drum Bâldana – Târgovişte, pentru lărgirea acestui segment, mai cu seamă că lărgirea drumului prin localităţi implică şi păstrarea traficului greu.

Senatorul Dragoș Popescu a mai adăugat că susține poziția ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, care în luna ianuarie a anulat contractul de modernizare şi lărgire la 4 benzi al DN 71, fiind de părere că ar fi necesar un drum prin afara localităţilor.

“În ceea ce priveşte DN 71 aş vrea să vă spun de la început că susţin poziţia ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Aşa cum ştiţi, în ianuarie, acesta a anulat contractul de modernizare şi lărgire la 4 benzi al DN 71. Licitaţia pentru acest contract a fost lansată în februarie 2019 pe baza unui studiu de fezabilitate din 2015. La licitaţie au fost interesate 45 de firme, dar niciuna nu a propus să termine.

Încă din august 2020 ministrul susţinea necesitatea unui drum prin afara localităţilor. Înainte de a motiva susţinerea mea pentru poziţia ministrului aş vrea să subliniez că, deşi exista un contract semnat şi cu finanţarea asigurată, până anul viitor nu am fi văzut niciun utilaj pe drum deoarece conform caietului de sarcini în primul an trebuia făcut proiectul tehnic.

Din experienţa proiectelor de deschidere la patru benzi a drumurilor expres, de exemplu DN Oradea, timpul petrecut în trafic creşte foarte mult, în loc de o oră şi jumătate până la Bucureşti s-ar fi făcut probabil 3 ore datorită lucrărilor, semafoarelor, îngustării drumului. Tot din experienţă s-a constatat că foarte mulţi constructori întârzâie lucrările din  cauza dificultăţilor financiare, iar timpul de execuţie poate fi prelungit, pentru că de multe ori nu se respectă data de finalizare a lucrării.

Multe firme intră în faliment şi nu își mai pot onora contractele, aşa cum a fost cazul pe DN 71, când singura firmă care a participat la licitaţie şi a câştigat contractul nu a depus scrisoarea de garanţie bancară. Un alt aspect important este că nu au fost făcute exproprierile pentru segmentul de drum Bâldana – Târgovişte pentru lărgirea acestui segment.

Lărgirea drumului prin localităţi implică şi păstrarea traficului greu. Mult mai aproape de locuinţe există un segment în care distanţa de drum dintre drumul proiectat şi liniile de înaltă tensiune de exemplu ajungea undeva la doar 20 cm. Pe acest drum există deja un număr ridicat de accidente, cauzele principale fiind traversările neregulamentare, prezenţa bicicliştilor, a căruţelor sau împărţirea în două a localităţilor prin acel gard de protecţie din mijlocul drumului.

(…) În proiectul actual aproximativ 60% din drum ar fi trecut prin localităţi ceea e înseamnă o viteză redusă şi pericol ridicat. În ceea ce priveşte Drumul Expres fac precizarea că au fost prinşi bani în buget pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, la pachet. Acest SF este prins într-o fişă de buget care se cheamă cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi alte studii unde sunt prinse 242 de milioane de lei pentru anul acesta. În extravilan exproprierile sunt mult mai uşor de făcut, pentru că nu trebuie relocate utilităţile, nu trebuie făcute accesul în curţile oamenilor… iar execuţia va fi mult mai rapidă şi astfel termenele vor fi scurtate, toate etapele vor fi prezentate public pas cu pas transparent, potrivit unui calendar care va fi respectat, sperăm.

Aş vrea să vă mai spun că segmentul Târgovişte – Sinaia este bugetat, se va soate din nou la licitaţie după ce vor fi modicări ale parametrilor tehnico-economici. La  licitaţia trecută nu a fost interesată nicio firmă de a participa la această licitaţie. De asemenea segmentul Bâldana-Titu este bugetat şi va fi modernizat.

(…) Nu cred că poate cineva promite că Drumul Expres va fi gata în mandatul acesta, dar în mandatul de 4 ani cu siguranță va începe proiectul. Nu am un termen încă pentru că nu s-a scos la licitație nici Studiul de fezabilitate, deci nu pot să spun un termen. În perioada imediat următoare, ministrul va ieși și va spune mai multe detalii.

(…) Pe DN 71 va exista posibilitatea schimbării covorului asfaltic. Se mai face sensul giratoriu de la Gulia și atât pe DN 71”, a declaratDragoş Popescu, senator USR PLUS de Dâmboviţa.

Numai în ulimii 5 ani, pe DN 71, pe sectorul de drum Bâldana-Tărtășești au avut loc 21 de accidente grave în urma cărora 12 persoane și-au pierdut viața, iar alte 7 au fost grav rănite. “Fac precizarea că acest segment de drum este unul deja lărgit la patru benzi şi trece prin localitate.”, a mai transmis senatorul Dragoș Popescu.

Banner

Ultimele stiri din Actualitate

Go to Top