fbpx

Platformă de știri și opinii

Consiliul Județean Dâmbovița, planuri mari pentru infrastructura rutieră

in Actualitate/Administrație by
Banner

Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, a prezentat, în timpul unei conferințe de presă la care au participat și vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, dar și consilierul județean Ionuț Săvoiu, cele mai importante puncte discutate în ședința ordinară a Consiliului Județean Dâmbovița din data de 21 decembrie, ultima de anul acesta.

Președintele Consiliului Județean a subliniat importanța master planului județului Dâmbovița, un proiect de hotărâre privind includerea pe lista de investiții a unor obiective de infrastructură rutieră.

De asemenea, Corneliu Ștefan a ținut să specifice că este un momemt foarte important pentru județul Dâmbovița, mai cu seamă că a propus consilierilor județeni ca instituția pe care o reprezintă să se asocieze cu Ministerul Transporturilor pentru a se finanța, prin POIM-ul pe transporturi, inelul doi de centură al municipiului Târgoviște, centura orașului Găești, o centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni și un drum nou, județean, o centură ocolitoare, pentru orașele Titu și Răcari.

“Alături de colegii mei, am propus consilierilor județeni introducerea pe lista de investiții a Consiliului Județean Dâmboviţa a următoarelor variante de ocolire (inele de centură) a centrelor urbane (situate pe rețeaua de drumuri naționale):

-14 km în jurul municipiului Târgovişte. Inelul 2 de centură al reședinței de județ va duce la crearea unei adevărate zone metropolitane ce va include mare parte din localitățile periurbane aflate în apropierea municipiului.

– Orașul Găesti va beneficia de un inel de centura cu lungimea de 8 km. Acesta va lega DN 7 de Drumul Expres Valahia, astfel tranzitul dinspre Autostrada A1 către Târgoviște si mai departe la Ploiești va reduce traficul din orașul Gaești și-l va fluidiza în împrejurimile acestuia.

– Varianta de ocolire pentru orașele Pucioasa și Fieni cu o lungime de cca. 14 km de drum ce vor fi construiți de la 0 va face ca traficul actual de pe DN71 sa nu mai tranziteze centrele celor două localități.

-Minimum 15 km variantă de ocolire în lungul DN71 spre limita de sud a comunei Tărtășești. În acest fel, deschidem accesibilitatea zonei urbană a orașului Răcari dinspre zona metropolitană București. Acest drum va accesibiliza și orașul Titu.

Cu ajutorul acestor inele de centură scoatem traficul greu în afara intravilanelor, reducem poluarea din localitățile traversate, iar riscul producerii accidentelor rutiere scade.
De asemenea, aceste inele de centură vor dezvolta din punct de vedere economic toate zonele tranzitate de acestea și vor atrage noi investitori.

Ca sursă de finanțare pot indica fondurile europene disponibile încă în Programul Operațional Infrastructură Mare sau cele viitoare, iar pentru acest lucru vom încheia un parteneriat cu Compania Națională a Infrastructurii Rutiere.

Urmează realizarea studiilor de prefezabilitate pe baza cărora vom putea estima și valoarea investițiilor necesare și aproba traseele optime.
Pot spune că, de astăzi, a început să se lucreze cu adevărat la infrastructura rutieră, una dintre cele mai importante axe ale Master Planului propus dâmbovițenilor.”, a declarat Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița.

Într-o primă etapă, Consiliul Județean Dâmbovița va realiza documentațiile tehnico-economice, la faza de studii de prefezabilitate, urmând ca, pe baza acestora și a scenariilor de lucru optimizate, să se definitiveze etapele de urmat și să se fundamenteze parteneriatul amintit, în cadrul OUG nr. 101/2020, finanțarea lucrărilor fiind posibilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) și de la bugetul de stat și local.

Banner

Ultimele stiri din Actualitate

Go to Top