fbpx

Platformă de știri și opinii

2020, anul neoriginalității pentru social media

in Actualitate by
Banner

În ultima vreme, majoritatea companiilor de mass-media și-a arătat neoriginalitatea. Rețelele sociale au devenit aproape identice, semn că marile companii din domeniu au rămas fără idei inovatoare.

Fiecare dintre acestea copiază o altă platformă: Twitter are acum Fleets, adică o copie a Instagram Stories, copiată inițial din Snapchat.

Snapchat, la rândul său, are acum Spotlight, asemănător cu Instagram Reels, dar copiat inițial din TikTok. TikTok a crescut după „moartea” lui Vine, ce a fost achiziționat ulterior de Twitter.

Acum câțiva ani, fiecare platformă socială avea misiunea sa, fiind diferite una de cealaltă.

Însă, acum, companiile și-au monitorizat din ce în ce mai mult adversarii, urmărind chiar și dorințele publicului fiecărei platforme.

În prezent este mai greu să ne dăm seama la ce folosește fiecare dintre ele, când toate au devenit la fel. Toate au aproape aceleași funcții, doar că sunt sub alte denumiri sau apariții.

Poate ne întrebăm de ce companiile de social media au adoptat aceleași funcții. Răspunsul este simplu: este o încercare din partea companiilor de a implica angajamentul, adică, dacă în timpul liber oamenii navighează pe TikTok, înseamnă că sunt ore prețioase luate de la Instagram, Facebook, Twitter sau Snapchat.

A fost un moment în care Linkedln și Skype au adoptat formatul Stories, însă acest lucru nu le-a adus prea multe beneficii și nici prea mult succes. Nicole Greene, analist la firma de cercetare Gartner, cercetător al social media a spus că „strategia cea mai bună este să o facă și mai bună pentru platforma respectivă […] adoptând aceste experiențe sau optimizându-le pe baza modului în care este angajată baza lor”.

În 2016, Instagram a copiat „Stories” de la Snapchat, acest lucru fiind benefic pentru Instagram datorită influencerilor din cadrul comunității. Și Snapchat avea o comunitate destul de mare, însă Instagram a permis miilor de creatori de nișă să interacționeze cu fanii lor într-un mod nou.

Cheia unei industrii o reprezintă creatorii de conținut. Aceștia își aleg platforma cea mai potrivită pentru ei pentru a putea performa în acest sens.

Odată cu lansarea funcției Spotlight, Snapchat a oferit o cotă de un milion de dolari tuturor creatorilor populari, ce ajută la promovarea platformei.

Această idee ar fi trebuit copiată de către alte companii, mai ales că prin acest mod oamenii sunt instigați la creativitate.

Sursa: Playtech

Banner

Ultimele stiri din Actualitate

Go to Top