Virgil Guran, veste mare pentru dâmbovițeni: SE FACE!

in Administrație/Politică by
Banner

Peste aproximativ o lună va fi semnat contractul de proiectare și execuție pentru Drumul Național 71! Anunțul a fost făcut de consilierul prim-ministrului, liberalul Virgil Guran, la emisiunea ”Punctul pe I” de la Columna Tv.

Proiectul prevede lărgirea la 4 benzi (câte 2 pentru fiecare sens) a DN 71, pe segmentul Bâldana-Târgoviște

”…se va semna, în aproximativ o lună, contractul Bâldana-Târgoviște. Contract pe 4 benzi. Contract de proiectare și execuție. Cu alte cuvinte, anul viitor se va intra la sapă, cum se spune și în aproximativ doi ani și jumătate vom avea patru benzi pe acest traseu”,  a anunțat Virgil Guran.

Liderul PNL Dâmbovița a declarat în repetate rânduri că, din poziția de consilier al prim-ministrului, face tot ceea ce este (legal ) cu putință pentru a debloca mecanismul birocratic vinovat pentru nepermisele întârzieri în realizarea proiectului.

Totodată, Virgil Guran i-a criticat pe cei care, timp de cel puțin 12 ani, nu au reușit să rezolve această problemă capitală pentru Dâmbovița, respectiv infrastructura rutieră, în ciuda influenței politice și administrative pe care au avut-o.

 ”De vreo 12 ani se chinuie unii care au guvernat, care au avut miniștri și tot ce le-a trebuit aici și n-au reușit. (Noi) am reușit în 6-7 luni, de când mă zbat să se întâmple lucrul acesta..”

Virgil Guran – se semneaza contractul pentru DN71

Virgil Guran – se semneaza contractul pentru DN71

Publicată de Bazar Media pe Marţi, 20 octombrie 2020

Una dintre cele mai importante artere rutiere din județ, DN 71 traversează Dâmbovița de la nord la sud, fiind principala legătură între Târgoviște și București.

Proiectul de modernizare a DN71 datează de aproape 20 de ani, din perioada Guvernului Năstase, când, de altfel, a fost realizat și pasajul de la Conțești peste calea ferată, ca parte a proiectului mai amplu de realizare a unei legături rutiere moderne cu Bucureștiul, capabilă să facă față cifrelor de trafic în creștere accelerată.

De la realizarea pasajului în cauză (care, în mod curios, a fost proiectat și executat cu doar… 2 benzi de circulație – câte una pe sens – deși DN71 ar fi trebuit să aibă 4 benzi!), proiectul de modernizare a fost abandonat sau, în cel mai bun caz, uitat într-un sertar mai bine de 15 ani.

Epopeea tragi-comică a proiectului de modernizare a DN71, vital pentru dezvoltare județului, a continuat, jocul de-a ”uite licitația-nu e licitația” fiind practicat cu spor timp de mai mulți ani, timp în care proiectul a fost plasat de mai multe ori în sistemul electronic de achiziții publice… și tot de atâtea ori retras!

În plină pandemie, ghinionul pare să se fi terminat, fiind desemnat un câștigător al licitației pentru atribuirea contractelor de proiectare și execuție.

Potrivit liderului liberal, anul 2021 ar putea fi începutul sfârșitului problemelor de trafic rutier între Târgoviște și București. Dacă punem în balanță și celelalte proiecte de infrastructură care ar urma să-și găsească finalitatea în anii ce vor urma, am putea spune că Dâmbovița reuși, în sfârșit, să elimine handicapul major care blochează dezvoltarea  economică a județului.

Deocamdată, stăm bine. E drept, doar pe… hârtie. Cu răbdare, vom afla și ce ne rezervă viitorul!

Banner