Așa după cum spuneam în urmă cu o aproximativ o lună (detalii aici), transferul unui serviciu public de la o societate a Primăriei Târgoviște la alta, tot a administrației târgoviștene, nu s-a încheiat.
O nouă etapă a transferului s-a finalizat în data de 19 noiembrie, moment la care consilierii târgovișteni au aprobat studiul de oportunitate“privind delegarea serviciului public de iluminat public din Municipiul Târgoviște”. O formalitate birocratică, pentru că oricum serviciul era înființat de câteva luni. Practic, Primăria Târgoviște deleagă atribuțiile gestionării iluminatului public către o societate (SC Servicii Publice Municipale SRL) unde este acționar majoritar (unic chiar), după ce, anterior (din 2014), acest serviciu fusese gestionat tot de o societate a Primăriei Târgoviște (SC Municipal Construct).
Noua entitate, SC Servicii Publice Municipale SRL, ce a preluat o parte din personal de la SC Municipal Construct, va trebui să gestioneze și un eventual proiect ce va beneficia de fonduri europene. Un proiect intitulat “Eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public din Municipiul Târgoviște” care a fost depus la finanțare, din fonduri europene prin POR 2014-2020. Un proiect ale cărui acte au fost admise, deci ar putea fi finanțat, și a cărui valoare este de aproximativ 22 milioane de lei, dar, în același timp, un proiect ce deoacamdată există doar scriptic, fără garanții că va fi vreodată implementat.
SC Municipal Construct nu a reușit, timp de patru ani (2014-2018), să obțină un certificat de la ANRSC, prin care să fie statuat faptul că poate să gestioneze serviciul de utilitate publică privind iluminatul. Certificat fără de care nu se pot accesa fondurile europene, pentru proiectul amintit anterior.
Singura diferență, în momentul de față, este că, prin crearea noii societăți, SC Servicii Publice Municipale SRL, administrația locală s-a ales cu un minus bugetar de aproximativ 1,3 milioane de lei.