fbpx
prediksi bola hari ini situs togel deposit qris prediksi togel jitu prediksi togel jitu prediksi togel akurat Pascol4d Pascol4d Pascol4d bandar togel terpercaya 2023 rtp pascol4d rtp gacor pascol4d pascol4d Pascol4D Pascol4d pascol4d pascol4d pascol4d pascol4d pascol4d Pascol4d bobatoto bobatoto bobatoto bobatoto bobatoto bobatoto ltdtoto ltdtoto ltdtoto ltdtoto ltdtoto sontogel sontogel sontogel sontogel sontogel sontogel ltdtoto ltdtoto bandar togel terpercaya bandar togel dan slot gacor 4d situs bandar togel terpercaya bandar togel terbaru dan terpercaya MICIN4D KARI4D pascol4d bandar togel terbesar situ toto togel macau 5d situs togel terbesar situs togel terpercaya bandar togel terpercaya dan terbaru 2023 daftar bandar togel terpercaya
https://linuxbourg.ch/ https://azael-magic.com/ https://bizsok.com/ https://cinciasui.com/ https://jorge-fernandez.es/ https://xihit.net/ https://boledicoba.com/ http://mairieadjame.net/ https://vanartleisure.com/ https://britwacher.com/ http://bomontebello.com/ https://cphpix.com/ http://theiscream.com/ http://buddiesbeachhut.com/ http://roccogiovannoni.com/ https://resourcepolitics2015.com/ https://onegeorgefox.org/ https://theandromasaga.com/ https://knoxvillecmh.org/ https://marsudiraras.org/

Platformă de știri și opinii

xe tải chenglong 9 tấn

EPOPEEA drumului din munte

in Actualitate/Analize by
Banner

Așa cum poate ați aflat (detalii aici) drumurile de acces în zona montană a județului Dâmbovița continuă să rămână ori închise, ori aproape imposibil de practicat, în special în perioada următoare.

 DJ 713 (ce cuprinde traseul Transbucegi) cât și DJ 714 reprezintă cele două variante rutiere de acces în zona platoului Padina-Peștera, o zonă turistică (n.m. stațiune turistică de interes național, pe hârtie), iar ambele variante sunt, dacă nu inutilizabile, cel puțin, date fiind restricțiile, o adevărată aventură. (foto 2 – harta zona cu cele două drumuri).

foto 2

„DRUMUL DE LEGĂTURĂ DJ 713 DICHIU – DJ 714 ZĂNOAGA ESTE ÎNCHIS CIRCULAȚIEI PUBLICE PÂNĂ LA DATA DE 21.10.2018.

RUTA ALTERNATIVĂ CĂTRE PLATOUL PADINA – PEȘTERA ESTE ASIGURATĂ DE DRUMUL JUDEȚEAN DJ 714 GLOD (DN 71) – SANATORIUL MOROENI – ZĂNOAGA – PADINA – PEȘTERA.”

În plus

„Pentru deplasările pe traseul DJ 714 Glod – Sanatoriul Moroeni – Peştera, recomandăm atenţie sporită în zonele cu drum îngustat, zonele cu alunecări de teren şi, totodată, în zonele unde există posibilitatea   de dislocare de anrocamente, respectiv la: km 11,8; km 14; km 24,6; km 25,9.”

Ambele atenționări anterioare vin din partea Consiliului Județean Dâmbovița, administratorul acestor sectoare de drum, iar, dincolo de de atenționarea scrisă, aceste comunicate transmit că: Drumul Județean 713 este închis trasportului rutier, orice încălcare a acestei prevederi fiind sancționabilă cu amendă (din partea poliției rutiere) iar, în ceea ce privește DJ 714, încercarea de traficare auto a acestui sector poate fi „sancționată” și mai drastic, de către natură, de această dată (căderi de pietre, alunecări de teren, maluri neconsolidate ce duc direct în prăpăstiile de pe traseu). Dealtfel, într-un comunicat recent, IPJ Dâmbovița preciza că :

„În cursul anului 2016, în urma verificărilor efectuate de către polițiștii Serviciului Rutier, s-a constatat că drumurile din zona montană a comunei Moroeni, respectiv DJ 713, DJ713A, DJ714, drumul forestier Baraj Bolboci-Turbaria Lăptici-Cheile Tătarului, nu îndeplinesc condițiile minime de siguranță rutieră, motiv pentru care a fost dispusă măsura închiderii circulației rutiere până la punerea în siguranță, fiind realizată semnalizarea corespunzătoare a restricțiilor”

Comunicat IPJ Dâmbovița 17 sept.2018

Cu alte cuvinte, nu prea sunt compatibile, cele două drumuri, cu principiul de siguranță rutieră, ca să nu spunem mai mult.

Cum DJ 714 este reabilitat doar pe porțiunea finală, una de plat, de 7,95 Km, reabilitați în 2016 de către Teldrum SA și CJ Dâmbovița, cu 10 milioane de lei

foto 3

(foto 3- Adrian Țuțuianu, președinte CJD, la acea vreme, inaugurează drumul făcut de firma TelDrum SA, firmă cu care Liviu Dragnea spune că nu are nicio legătură) accesul către platoul Padina – Peștera, pe acest traseu, este pe riscul și cheltuiala oricui se încumetă la această aventură, având în vedere că primii km (aproximativ 8) ai DJ 714 sunt aproape impracticabili, în special în perioada sezonului ploios.

 Pe de altă parte, cu un DJ 713 închis oficial, de către CJD, până la sfârșitul lunii octombrie, chiar mizând pe faptul că nu o să mai existe episoade de surpări de drum, pe această secțiune, cum s-a  mai întâmplat  (foto 4- surpare drum nov.2017),

foto 4

este puțin probabil ca acest segment rutier să poată deveni practicabil în perioada de iarnă montană (noiembrie-aprilie).Chiar dacă bunăvoința nu se poate spune că a lipsit, în sensul că drumul a fost reabilitat cu aproximativ 10 milioane de euro (Transbucegi, foto 5 –comparație), nefinalizarea lucrărilor de amănunt (minore, oarecum) fac ca și acest traseu să fie unul ce cu greu va căpăta avizele necesare, ca vreodată să poată fi declarat drum sigur pentru traficul rutier.

foto 5

 

Cum promisiunile de reabilitare integrală a unui traseu, fie DJ 713, fie DJ 714, au depășit chiar și un deceniu, putem spune că amatorii de turism montan pe patru roți, în zona Padina-Peștera, dar în special investitorii în turism, din această zonă, mai au de așteptat, până când accesul auto va fi posibil, legal și teoretic, măcar. Cât de oportun este, până la urmă, pentru întreaga zonă, ca o astfel de năzuință să devină realitate este o cu totul altă poveste.

 

Foto articol (1)– semnalizare acces interzis DJ 713

Banner

Ultimele stiri din Actualitate

Go to Top