fbpx

Platformă de știri și opinii

Proiectul “Digital Competence in Action”, gânduri de la participanți și organizatori

in Educație by
Banner

În perioada 24-29 martie 2019, județul Dâmbovița a găzduit două evenimente importante organizate în cadrul Proiectului “Digital Competence in Action” – Competențele digitale în acțiune, coordonat la nivel național de Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.

Proiectul “Digital Competence in Action”, având o durată de 3 ani (2017-2020), se desfășoară  în parteneriat cu 16 instituții din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, România și Spania, dintre care 2 sunt autorități regionale, precum Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.

“Avem o echipă competentă la nivelul Inspectoratului – sunt inspectori dedicați coordonării proiectelor europene, dar avem și școli în care cadrele didactice aderă cu interes și cu multă implicare la derularea acestor proiecte. Nu e suficient să mergem într-o școală și să vedem ce se întâmplă, important este ca la întoarcere să aplicăm ce am văzut bun acolo. Noi, și aici vorbesc și de instituție, dar și de inspectori, trebuie să dezvoltăm niște politici educaționale locale, adică să diseminăm, să dezvoltăm și să ducem în celelalte școli – chiar dacă ele nu sunt parte din proiect – ideile cu care noi am venit. Acesta este câștigul unui astfel de proiect. Trebuie să fim creativi, să lăsăm de-o parte metodele acelea învechite de memorare și de reproducere dintr-un manual și să  aplicăm la clasă metode care să-i încurajeze pe copii să își dezvolte originalitatea. Fiecare are un potențial, un talent nativ, iar dascălul trebuie să descopere acest lucru.”, a povestit Prof. Gabriela Istrate, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița.

“Proiectul “Digital Competence in Action” este un parteneriat strategic în care școala noastră joacă rolul de partener local, mulțumită partenerului regional, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița. Datorită Inspectoratului suntem și noi aici, alături de alte două școli din județ, Colegiul Național “Constantin Cantacuzino” și Școala Gimnazială “Șerban Cioculescu” Găești. Proiectul se adresează copiilor cu vârste între 8 și 12 ani. Județul Dâmbovița se află pe primul loc în România la absorbția de  proiecte Erasmus, în mare parte mulțumită inspectorilor.”, a menționat Prof. Loredana Oană, directorul Școlii Gimnaziale “Tudor Vladimirescu” din Târgoviște.

“Noi suntem o echipă de cadre didactice din Țara Galilor și din Spania, și am venit în România pentru a face un schimb de experiență între cele trei țări. Aici învățăm să ne ajutăm reciproc, să asimilăm ideile și metodele propuse de fiecare țară, pentru ca atunci când ne vom întoarce la școlile noastre să le aplicăm cu elevii. Nu ne gândeam că este posibil așa ceva, dar programul Erasmus ne-a oferit nenumărate oportunități. Mulțumim colegilor din România pentru ospitalitate, este un loc minunat!”, au relatat Prof. Greig Warner din Țara Galilor și Prof. Nerea Romero din Spania.

“Eu sunt inspectorul pentru informatică și sunt președintele Asociației NewProjects, una dintre instituțiile partenere din partea României în acest proiect foarte interesant. Aș putea să vă spun că una din zilele dedicate întâlnirilor cu oaspeții de peste hotare a fost organizată de Asociația NewProjects, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Dâmbovița și Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, în incinta Casei Corpului Didactic. Evenimentul principal care s-a desfășurat acolo, s-a referit la etapa finală a concursului “România este Europa”, concurs în care elevii trebuie să proiecteze, în echipe de câte 2 sau 3, un produs software – un film, un proiect dezvoltat în Power Point foarte elaborat, sau orice aplicație multimedia cu tematică extrem de originală. De exemplu, ne referim la “stejarul de 1000 de ani”, de aici de la Mănești, alegem un astfel de subiect, îl filmăm și traducem totul în limba engleză pentru că vrem să îl prezentăm invitaților noștri. Interviurile sunt făcute de către elevi și sunt foarte creative, sunt extraordinare. Ei au întrecut așteptările profesorilor care i-au coordonat, este adevărat, profesorii le-au oferit linia de lucru, dar ei au făcut niște lucruri fabuloase, cu teme originale, pentru a promova valorile naționale și europene, dar și pe cele cu specific local. Vor mai veni la noi oaspeți anul viitor, iar noi vom merge în această toamnă în Spania. Facem acest schimb de bune practici, ne simțim bine și încercăm să evoluăm.”,a mărturisit Prof. Radu Tabârcă, inspector de informatică și Președintele Asociației NewProjects.

“Ideea nu fost a noastră, ideea a venit de la Inspectorat, noi suntem doar parteneri în acest proiect. Ne-am bucurat foarte mult pentru că avem ocazia de a învăța și noi, dar și copiii, mai multe despre competențele digitale și să încercăm să aplicăm noile cunoștințe în clasă. Au participat peste 30 de cadre didactice. Noi suntem cu toții implicați, atât cadre didactice, cât și elevi ai claselor primare și gimnaziale. De asemenea, doamna profesor de informatică s-a implicat foarte mult și, mai mult, ne-a fost alături și Universitatea “Valahia” din Târgoviște, care ne-a oferit programe de formare. Aici sunt de evidențiat Workshop-urile despre “Introducere în modelarea și tipărirea 3D”, organizate în cadrul proiectului , “IoT in Education – We are the Makers”!”, a  spus Prof. Alina Roxana Stoian, director adjunct al Școlii Gimnaziale “Tudor Vladimirescu” din Târgoviște.

Și elevii au fost beneficiarii acestor întâlniri. De fapt, unul din scopurile proiectului este de a îmbogăți formarea elevilor în privința pregătirii lor pentru piața muncii, prin crearea și integrarea resurselor digitale în activitățile didactice.

 

 

 

Banner

Ultimele stiri din Educație

Go to Top