Platformă de știri și opinii

Grevă cu repetiție și fără soluții

in Administrație/Analize by

Conflictul serial dintre AITT, operatorul de transport public local din Municipiul Târgoviște, și Primăria Târgoviște și-a mai consumat un episod. Cel mai probabil nu ultimul.

Societatea a recurs, din nou, la gestul unei greve de avertisment, ce s-a consumat, între orele 06.00-08.00 ale dimineții de o5 Octombrie 2018. Este pentru a doua oară, în ultimele luni, când cei de la AITT recurg la această formă de protest, precedenta manifestare, de același tip, consumându-se în data de 22 august 2018, în același interval orar. Și cu același rezultat, după cum anticipăm. Adică niciunul.

                                                            foto 1

De fapt, ce reclamă  (n.m. fără a intra în amănunte), dincolo de revendicările de natură salarială ce apar scriptic în declarația de grevă (foto 1), cei de la AITT este faptul că actuala administrație locală încearcă să îndepărteze societatea (AITT-ul) din peisajul transportului urban de călători, din Târgoviște, acolo unde, conform unui contract semnat în anul 2009, cei de la AITT sunt „titulari de drept”, până în anul 2053( este vorba de delegarea serviciului public de transport persoane, aflat în sarcina Primăriei, către AITT).

Foto 1-1 (stație AITT)

De fapt, în luna martie 2018, administrația târgovișteană aproba înființarea societății „Servicii Publice Municipale SRL„, societate finanțată din fonduri publice și în subordinea primăriei și a Consiliului Local Târgoviște, unicul scop al acestei societăți fiind de a gestiona serviciul de transport călători, în eventualitatea în care administrația locală va reuși să implementeze un proiect finanțat din bani europeni (20 de milioane de euro-aproximativ). Bani , milioanele de euro amintite anterior, care vor  fi destinați înființării  unui serviciu de transport în comun ecologic (electric sau hibrid, conform ultimelor date), cu tot ce presupune acesta, de la parc auto,reabilitări urbane și până la salariați. Lucru ce, însă, nu este posibil, atâta timp cât serviciul public nu este gestionat de către Primărie ci de un privat, în cazul de față AITT. Astfel că proiectul este blocat, chiar de existența AITT. Cum rezilierea contractului Primărie – AITT, pe cale amiabilă (soluție cu care AITT-ul este de acord, dar doar în anumite condiții) nu a fost posibilă (n.m. AITT-ul solicită despăgubiri și compensații pentru perioada în care nu va mai funcționa) s-a ajuns la un conflict direct, în contencios administrativ (foto 2)

Pe de altă parte, cum șicanele, de tot felul, în special financiare. au apărut între cele două entități, este puțin probabil ca acest conflict să se stingă prea curând.

Foto 3

De exemplu, primarul Târgoviștei (foto 3) recunoștea, în data de 26 Septembrie, în cadrul unei ședințe de CLM, că

A existat o datorie (n.r către AITT) , cred că 400.000 de lei, bani care au fost achitați încă de miercuri, săptămâna trecută (n.r. 19 septembrie 2018)„.

Pe de altă parte, cum la AITT deja sunt probleme, atât cu cursele regulate cât și cu salariații, soarta transportului în comun din Târgoviște se anunță a fi una incertă. Cu sau fără grevă de avertisment sau chiar una generală, a celor de la AITT. Mai important decât acest conflict este faptul că, de bine de rău, AITT-ul asigură, în momentul de față, transportul de călători atât în Municipiul Târgoviște cât și în aria ADI Civitas – adică alte 23 de localități (sate) limitrofe urbei- 29 de trasee și aproximativ 9000 de călători zilnic, mulți dintre ei de vârstă școlară, făcând parte din acest proiect. În confruntarea  de tipul „uite greva-nu e greva”, „reziliem- nu reziliem” contractul, ca de fiecare dată singurii păgubiți vor fi….

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

Prin postarea acestui comentariu esti de acord cu politica de confidentialitate Detalii aici

Ultimele stiri din Administrație

Go to Top